Dnes bych se s vámi rád podělil o dvě zajímavá témata z CONVERGE21
Dva krátké úryvky: 1) Koučování abrazivních lídrů a 2) Význam koučování při angažování zaměstnanců a řízení výkonnosti
1. Přednáška: Koučování abrazivních lídrů – vypořádání se s defenzivou
Přednášející: Laura Crawshaw, Ph.D., BCC, Zakladatel a prezident The Boss Whispering Institute
1.1 O čem to bylo?
Abrazivní lídr (AL) působí na své spolupracovníky špatným způsobem. Tito manažeři a odborníci (včetně lékařů a právníků), kteří se zapojují do interpersonálně agresivního chování (také známého jako šikana na pracovišti), si vybírají vysokou cenu, pokud jde o emoční stres zaměstnanců a náklady pro organizaci.
Zaměstnavatelé se zároveň cítí bezmocní zasahovat, zvláště když jednají s abrazivním lídrem, jehož technické znalosti jsou pro organizaci kriticky důležité.
Exekutivní kouči jsou velmi dobře připraveni nabídnout řešení šikany na pracovišti prostřednictvím specializované praxe koučování abrazivních lídrů.
1.2 Klíčová zjištění a identifikované problémy
Abrazivní lídr: Každý jednotlivec s manažerskou autoritou, jehož interpersonální chování způsobuje u spolupracovníků emocionální stres, který narušuje fungování organizace.
1.2.1 Příklady abrazivního chování:
Křik, nadávky, útočení na schůzích, nadávky,...
Ignorování/vyhýbání se, zastrašování: zírání, smrkání atd.,.,
Přehnaná kontrola, sarkasmus: stylový humor, ...
1.2.2 Co Abrazivní lídři dělají?
Přehánění
Přehnaná kontrola
Výhrůžky
Veřejné ponížení
Blahosklonnost
1.2.3 Jaké jsou příznaky chronické abraze? Příklady:
Pokračování v neformálních/formálních stížností („negativní vnímání“) podaných zaměstnanci
Snahy jednotlivců přemístit se z oddělení nebo se vyhnout přemístění
Zvýšený odchod zaměstnanců, nemocnost
1.2.4 Jaké jsou náklady způsobené abrazivním chováním?
Podle studie provedené na University of North Carolina:
48 % záměrně snížilo pracovní úsilí
47 % úmyslně zkrátilo dobu v práci
38 % úmyslně snižovalo kvalitu své práce
63 % ztracené pracovní doby vyhýbáním se pachateli
66 % uvedlo, že jejich výkonnost klesla
...
1.2.5 Jaké jsou Předpoklady a Výsledky výzkumu v případě Abrazivních lídrů:
Předpoklady | Výsledky výzkumu |
Plně si uvědomuje povahu a dopad abrazivního chování | Malé nebo žádné povědomí o povaze a dopadu abrazivního chování, jsou bezradní |
Záměr: zlovolný (ublížit) | Záměr: „udělat, co je potřeba, aby byla práce hotová“ (brání se proti hrozbě, že budou vnímáni jako nekompetentní) - mají obavy |
Prostředky: dominovat (uplatňovat kontrolu) prostřednictvím agrese/zastrašování | Prostředky: dominovat (uplatňovat kontrolu) prostřednictvím agrese / zastrašování |
Chování je neovladatelné: nemohou se změnit | Chování je koučovatelné: mohou se změnit |
1.2.6 Co tedy AL dělá?
Vnímá problém - > Diagnostikujte neschopnost („hloupý“, „líný“) -> Zaútočí na vnímanou nekompetentnost (Dominujte prostřednictvím zastrašování „hrozba se zobrazuje“).
Co způsobuje abrazivní (obranné) chování?
Úzkost v reakci na vnímanou hrozbu: Cítí se ohroženi
(HÚO) HROZBA => ÚZKOST => OBRANA (reakce na boj / útěk)
1.2.7 Čeho se AL bojí? Jaká je hrozba pro AL?
Být vnímán jako: NEKOMPETENTNÍ --> JSOU NEJISTÍ
Brání se před ohrožením jejich přežitím, ať už ve volné přírodě nebo na pracovišti, agresí.
1.2.8 Pochopení abrazivního chování:
Abrazivní chování je obranné chování.
Nyní jste vybaveni k analýze abrazivního chování:
bojový režim: s jakou hrozbou „bojuje“ (proti které se brání)?
režim útěku: před jakou hrozbou „uniká“ (brání se)?
1.2.9 Zaměření koučování:
Všímejte si bojového nebo útěkového chování při práci a analyzujte základní hrozby
Proč vedení nedokáže zasáhnout? | Co musí zaměstnavatelé udělat: |
Strach, beznaděj a bezmoc
| Zasáhnout:
|
1.2.10 Specializované koučování pro AL
Vyžaduje ochotu zaměstnavatele zasáhnout (stanovit limity a důsledky pro další nepřijatelné chování)
Průměrně 8-10 sezení
Prokazatelná změna do 3 sezení
82 % dosáhne přijatelné úrovně chování
Nový výzkum ukazuje, že koučovaní klienti si zachovávají vhled a schopnost zvládat emoce
1.2.11 Proces koučování
Klient pozve spolupracovníky k rozhovoru (kouč je zapojen jako spoluřešitel, aby zkoumal negativní vnímání)
Anonymizovaná, tematická zpětná vazba je poskytnuta pouze klientovi
Dynamika HÚO je zavedena pro rozvoj empatické přesnosti (vhled)
Spolupráce vyvinuté strategie je řízená na založených poznatcích
2. kolo pohovorů se spolupracovníky („kontrola pulsu“) k posouzení pokroku/další práce
Koučování je ukončeno
1.2.12 Výhody intervence:
Všichni vyhrávají
Strádání zaměstnanců končí
Zaměstnanci jsou potěšeni, že se původně Abrasivní lídr dostatečně zaměřil na to, aby pracoval na změně
Zaměstnanci hodnotí zaměstnavatele pozitivně, že zasáhl
Dříve Abrasivní lídr je vděčný za ochotu zaměstnavatele investovat do něj a nabídnout „druhou šanci“ prostřednictvím koučování
Zaměstnavatel omezuje možnost soudních sporů, opotřebení a nálad proti vedení
Zaměstnavatel si ponechává technické znalosti vedoucího
Co když se abrazivní lídr nemůže změnit a jeho spolupráce musí být ukončena?
Strádání zaměstnanců končí
Zaměstnanci hodnotí zaměstnavatele kladně, že zasáhl
Zaměstnavatel snižuje možnost soudních sporů, protože může prokázat, že zasáhl.
Zaměstnavatel má klidné vědomí, že udělal vše, co bylo v jeho silách, aby situaci napravil
1.3 Takeaways
Existuje model koučování, který zahrnuje akční výzkum a koncepty odvozené z evoluční psychologie, teorie emoční inteligence a výzkum Laury A. Crawshaw, Ph.D.,
Má přehled o tom, proč šéfové šikanují,
Know-how jak odlišit AL od jiných typů
Máme specifické techniky, jak překonat charakteristickou defenzivu klienta a rozvoj uvědomění.
Tyto techniky by mohly pomoci abrazivním lídrům vzdát se svých destruktivních stylů řízení ve prospěch interpersonálně-produktivních strategií.
Další informace: Zkrocení abrasivního manažera: Jak skoncovat se zbytečnou hrubostí na pracovišti (Série Jossey-Bass Management Series) Vázaná – 28. září 2007
Laura Crawshaw (autor)
2. Přednáška: Význam koučování v angažovanosti zaměstnanců a řízení výkonnosti
Přednášející: Kevin Campbell, ACC, Lifted Leadership, LLC, People Scientist and Executive Coach
2.1 O čem to bylo?
V přednášce bylo vysvětleno, co je to zaměstnanecká angažovanost (EE) a řízení výkonnosti (PM). Proč jsou rozhodující pro obchodní úspěch.
Identifikovali jsme způsoby, jak většina organizací strukturuje programy EE a PM. Byl objasněn dopad koučování na úspěch PM a EE.
Přednášející představil praktické nástroje pro podporu konverzace a výkonu
2.2 Klíčová zjištění a identifikované problémy
2.2.1 Co je Engagement & Performance Management?
EE = Emocionální závazek + Diskreční úsilí + Psychologické spojení
PM= Vyjasnění očekávání + Podpora růstu + Měření a kontrola výsledků
2.2.2 Proč je EE pro podniky důležité?
o 17% vyšší produktivita
o 20% vyšší tržby
o 70% méně bezpečnostních incidentů
o 24%-59% nižší obrat
2.2.2.1 Proč by mělo být EE pro kouče důležité?
89% společností měřilo EE v roce 2020
81% společností plánovalo se v roce 2021 více zaměřit na zkušenosti zaměstnanců
2.2.3 Proč je PM pro podniky důležité?
1.3x s větší pravděpodobností splní své finanční cíle
3x s větší pravděpodobností efektivně řídit změny
3.2x pravděpodobněji povzbudí k riskování
Více než 2x vyšší pravděpodobnost inovací
2.2.3.1 Proč by mělo Koučům záležet na PM?
92 % společností s PM v roce 2020
67 % společností, které plánují dělat změny v příštích dvou letech
2.2.4 Přístupy
Standardní přístup | Nešťastné vnímání výsledků |
|
|
I když 89 % společností měří angažovanost zaměstnanců, pouze 7 % je velmi dobrých v jednání na základě zpětné vazby
Standardní přístup | Nešťastné vnímání výsledků |
|
|
Přestože 92 % společností používá řízení výkonnosti, pouze 9 % plní své cíle
2.2.5 Problém většiny programů pro zapojení zaměstnanců a řízení výkonu
Problémem většiny programů pro zapojení zaměstnanců a řízení výkonu je v přílišném důrazu na měření zaměřené na zlepšování a rozvoj.
Řešením je koučink
Do budoucna uvažující organizace uzavírají mezeru mezi měřením a zlepšováním tím, že:
Spolupracují s externími kouči jež mají zkušenost v angažovanosti a výkonu
Vytváří týmy interních koučů pro výkon a zapojení
Zvyšování dovedností manažerů a vedoucích, aby ke svým týmům přistupovali více jako kouč
2.2.6 Zapojení Koučování je stejně snadné jako A-B-C a 1-2-3
Orientace na Akci = myslet ve velkém, jednat v malém + podporovat akční myšlení
Relevantní pro Byznys
Začněte s podnikáním (Obchodní cíl -> Oblast zaměření na zapojení -> Relevantní akce)
Na základě (C) konverzace
Podporujte konverzaci
Oblast zaměření: Rozpoznání, L&D, Zarovnání
Zahájení konverzace: Jaký týmový úspěch máme slavit?, Jaké jsou některé způsoby, jak se můžeme jako tým rozvíjet?, Co se od nás jako týmu očekává?
(1) Jedna oblast ostření
(2) Dvě relevantní akce
3x3 Komunikace
2.2.7 Zajištění FLOW konverzací o výkonu
Hodnocení výkonu může být zdrojem úzkosti
Flow je lék na úzkost
2.2.7.1 Podpora FLOW umožňuje výkon
Podpora FLOW
Podmínky FLOW: Jasné a jednoznačné cíle, jasná zpětná vazba, rovnováha mezi výzvou a dovednosti,
Výkonnostní cíle: vyjasnit očekávání, měřit a kontrolovat výsledky, podporovat růst
2.3 Takeaways
Problémem mnoha programů pro zapojení zaměstnanců a řízení výkonu je přílišný důraz na měření nad zlepšováním a rozvojem.
Řešením tohoto problému je koučování.
Organizace, které přemýšlejí o budoucnosti, přemosťují měření ke zlepšení mezery o:
Používání externích koučů pro výkon a zapojení
Vytváření interních koučů pro výkon a zapojení
Vybavení vedoucích, aby ke svým týmům zaujali koučovací přístup
Můžete zvýšit zapojení a výkon pomocí dvou snadno srozumitelných průvodců:
Zapojení zaměstnanců je stejně snadné jako A-B-C 1-2-3
Konverzace o výkonu, které F.L.O.W.
Comments